![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjo03wqJB5FjOABgHMp3SGvk8syjUKtpHvgsmaUTlmwnetihCks3B_D-Qc7Q7srMoi44fmOoG5jBC8vm0cjsv9frrZxC5CFerUCFTvRum17Ervg5-HxrtD3R1Avf4kQsXPKMv5Rm9im8ocW/s200/zalais+pirksts.jpg)
Bu durumu gerektiren birbirine bağlı 2 sebep var. Öncelikle Network Marketing Nedir makalesinde anlattığımız gibi, bu sektörde reklamı yapanda, dağıtımı yapanda distribütörlerdir. Ve sistem referans üzerine kurulduğu için; sisteme birinin dahil olabilmesi ve ürünü temin edebilmesi ancak bir distribütör referansıyla gerçekleşmektedir. Bir reklam kanalını ile firmanın distribütörlerini aradan kaldırarak satış yapması veya distribütör temin etmesi, hem Network Marketing prensiplerine aykırı hem de distribütörlere haksızlık olur.
Diğer bir sebebi de Network Marketingin reklam kanallarını reddetmesinden dolayı bu kanalların sektöre düşman kesilmesidir. Bugün televizyon, radyo, gazete gibi kurumlar sadece reklamlardan para kazanırlar. Yani tek gelir kapıları reklamdır. Medya üzerinden reklamı reddedip, her şeyi bireyler arası ilişkilere dayandıran bu sektörü sevmemeleri gayet normal. Bu bakımdan da Network Marketing onların rakibi olarak da değerlendirilebilir. Hatta bazıları bu sektörü bitirmek için ellerinden geleni yaparlar ve yaptılar.
Ama çare yok! Bu sektör 21.yy’ın sektörü..
Sonuç olarak, Network Marketing’in medya kanallarına ihtiyacı yok. :)